Seydişehir Tepecik köyünde asırlık bayramlaşma geleneği

KÜLTÜR - SANAT (SG) - Seydişehir Gündem | 10.04.2024 - 17:16, Güncelleme: 10.04.2024 - 17:24

Konya’nın Seydişehir ilçesine bağlı Tepecik köyünde 1 asırlık bayramlaşma geleneği yaşatılıyor.
Görüntülü haber; Seydişehir’e bağlı 150 haneli Tepecik köyünde yaşayanlar, her bayram günü asırlık geleneği sürdürüyor. Köyün sakinleri, bayram namazı sonrası bayramlaşıp, yakınlarının mezarlarına gidip, dua ediyor. Belirlenen adreslerde kahvaltı yapan köylüler, daha sonra toplu olarak ev ev dolaşıp, bayram ziyaretinde bulunuyor. 150 HANEYİ TEK TEK GEZİYORUZ Köy Muhtarı Rafet Dindar, söz konusu geleneğin 1 asırdan fazla sürdüğünü belirterek, "Her bayramda köyümüzdeki bütün fertler camide bayram namazı kılıp, bayramlaştıktan sonra toplu halde mezarlığa gidip, ölülerimiz için dua ediyoruz. Ardından da köyde belirlenen evlerde toplu halde kahvaltı yapıyoruz. Kahvaltı sonrası köy büyüklerimizle ev ev dolaşıp, bayramlaşıyoruz. Bu miras atalarımızdan, babalarımızdan, annelerimizden bize kadar gelen güzel bir mirastır. Köyümüzdeki 150 haneyi tek tek geziyoruz. İnşallah gelecek nesil de bu asırlık geleneği böyle sürdürür. Her sene köy olarak kardeşliğimizi yeniliyor, birlik ve beraberlik içinde dini bayramlarda olan görevlerimizi yerine getiriyoruz. Köy meydanında da eğlence düzenliyoruz" dedi.

Görüntülü haber;

150 HANEYİ TEK TEK GEZİYORUZ

Habere ifade bırak !
Haberle İlişkili Video
Video Galeride Aç
Video albümüne giderek videoya yorum yazabilir yada videoyu sosyal medyada paylaşabilirsiniz.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirgundem.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.